Fitness trends om vandaag nog te proberen

Een gezonde levensstijl is hartstikke belangrijk. Sporten is niet alleen goed voor je lichaam, maar draagt ook bij aan je humeur. Wanneer jij consequent gaat sporten, zul je merken dat je écht anders in het leven staat. Postive vibes. Toch kijken we er allemaal stiekem tegen op: omkleden, naar de sportschool en dan ook nog intensief bewegen. We leven al een druk, wat zeg ik, super druk leven en om dan nog de sportschool in te duiken na een lange dag... Wij hebben dé fitness trends op een rijtje gezet. Niet zomaar fitness trends, nee. Hiermee pak jij de sportieve draad in het leven op!

#1 gestreamde workouts

Ha, hebbes! Daar gaat ons eerste excuus al ten onder: heb jij geen zin om je huis te verlaten na een lange, drukke dag? Met deze populaire fitness trend kun jij vanuit je eigen thuis aan een gezond lichaam werken. Je zult geen last hebben van vastgestelde openingstijden of dat ene matchende sporttruitje met je legging, die helaas net in de was ligt. Veel sportscholen starten hun eigen YouTube-kanaal en sommige hebben zelf hun eigen app. Werk je heerlijk in het zweet, zonder dat er ogen op je gericht zijn. Hello fit body!

#2 fitness podcasts

Podcasts zijn nog nooit zo populair geweest in Nederland. Maar liefst 2,2 miljoen mensen luisteren naar minimaal één podcast per dag. Ben jij zo iemand die gewoon eventjes een motivatie speech nodig heeft voor het sporten? Dan zul jij het vast wel eens in je hoofd hebben gehaald om te starten met een personal trainer. Maar toen je zag wat je er voor moest neerleggen, was dat idee al snel uit je hoofd. Wat nu als wij je vertellen dat er inspirerende fitness podcasts bestaan die jou een motivatie speech geven én je de gehele work-out bijstaan? Trek je sportkleding maar aan en open de Spotify-app! Ben jij nog student(e), kies dan altijd voor een een student-abonnement voor je Spotify service. Dit scheelt nóg meer in vergelijking met een personal trainer.

#3 slapen als work-out

Consequent sporten zal een positieve impuls zijn op je leven. Sporten is immers goed voor je gezondheid, humeur en je prestaties. Een goede nachtrust is minstens zo belangrijk voor je gezondheid. Er is namelijk een verband tussen weinig slapen en overgewicht. Het schijnt zelfs zo te zijn dat mensen die minder dan vier uur per nacht slapen drie keer meer aankomen dan mensen die acht uur per nacht slapen. Dit komt doordat een slechte nachtrust kan leiden tot een grotere behoefte aan eten, zelf tot wel 1000 calorieën per dag extra! Een goede nachtrust telt dus eigenlijk als work-out!

#4 HIIT-trainingen

Ben jij liever een uur actief in de sportschool of ga jij liever iets anders doen met die tijd? Lekker het terras op met je vriendinnen bijvoorbeeld. Dit antwoord zal voor vele het zelfde zijn. We hebben al een drukke planning en dat ene uurtje op het terras zitten is écht meer ontspannend dan ons in de sportschool uitsloven. High Insensity Interval Training zorgt ervoor dat jij je tijd in de sportschool zo kort mogelijk kan houden. Doordat de training zó ontzettend intensief is, verbrand je in een kortere periode even veel calorieën dan bij de normale work-out!

Kamperen

Categorieën